سوغاتی های پر طرفدار ایرانی
نوشته شده توسط : triptravel

به هرجایی از دنیا که سفر کنید با پرس وجو و گشتی کوتاه در شهر متوجه سوغاتی های معروف آن شهر می شوید. صنایع های دستی که با ذوق هنری خاص  و یاخوراکی و غذاهایی که با عشق و علاقه ی  و زحمت  فراوان درست شده اند. حال کافیست کافیست تا در یکی از بازارهای تاریخی ایران قدم بزنید، تا با صدها نوع سوغات مخصوص و منحصر به فرد آن منطقه رو به رو شوید. در این مطلب تعدادی از آن همه سوغاتی بیشمار ایرانی را برای شما بازگو میکنیم. برای تهیه بلیط هواپیما با بهترین نرخ ها می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

فرش های  دستبافت ایرانی

 

فرش ها و قالیچه های ایرانی در تمام دنیا بسیار معروف هسنتد و از پر طرفدار ترین سوغاتی های ایرانی به شمار می روند .فرش ها و قالیچه های دستبافت ایرانی بسته به نوع و مدل بافت آنها قیمت گذاری می شوند، اما در حالت کلی آنها ز قیمت بالایی بر خوردار هستند. معمولا گردشگران خارجی برای خرید سوغاتی فرش های ایرانی را انتخاب کرده و سعی می کنند تا فرش های کوچک تر و ارزان تر همچون یگ گلیم کوچک یا یک گبه را خریداری کنید تا بتوانند آن را به راحتی در چمدانشان جا بدهند.

 

پارچه های دستبافت ایرانی

 

یکی از مهم ترین سوغاتی های ایرانی که در شهرهایی نظیر اصفهان، کرمان و یزد میتوان دید پارچه های دستبافت هستند که بسیار زیبا بوده و با زحمت فراوانی تهیه می شوند. این پارچه ها ی دستبافت در هر کدام از این  شهرها  نقش و نگاری متفاوت دارند. به طور مثال پارچه های دستبافت اصفهان با نقش های هندسی و گل و گیاه تولید می شوند که از معروف ترین سوغاتی های ایران هستند و طرفداران زیادی بین خارجی ها دارند. پارچه های پته دوزی شده هم سوغات مخصوص شهر کرمان هستند، پارچه هایی تزئینی از جنس پشم، که به وسیله دست بافته  شده و با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی می شوند؛ و اما یزد! پارچه های دستبافت زیبا با نام ترمه که حتما طرح های بسیاری از آن را با نقش های معروفش یعنی بتجقه در اکثر بازار های سنتی دیده اید. همانطور که میدانید ترمه کاربرد های بسیاری دارد و در تولید و تهیه ی کیف پول، کفش، رو میزی و حتی جعبه جواهر و ... چه در میان گردشگران داخلی و چه خارجی بسیار پر طرفدار می باشد.

 

شیرینی ها، آجیل و ادویه های غذایی

 

اگر شکمو هستید به شما توصیه میکنیم به هر شهری از ایران که سفر می کنید حتما سری به بازار های آن بزنید. در این صورت به دلیل وجود تنوع بسیار نه تنها شما از گشت و گذار در این بازارها لذت می برید بلکه میتوانید بهترین سوغاتی را نیز در همان بازار ها خریداری کنید. مثلا اگر به بازار قم بروید می توانید بهترین سوهان ها و بازار اصفهان خوش طعم ترین گز ها را بیابیید. در واقع  در تمامی شهر های ایران لذیذ ترین شیرینی ها پخته می شودکه  هر کدام از آنها شیرینی های مخصوص به خود را دارند. این شیرینی ها با تنوع بسیار زیاد و  متناسب با ذائقه ی مردم آن شهر پخته شده و برای فروش در سترس عموم قرار میگیرد که برخی دیگر  از معروف ترین آنها نیز عبارت اند از باقلوا، باسلوق، مسقطی، بامیه، قطاب و... که هرکدام طرفداران مخصوص به خود را دارند. آجیل نیز در ایران با بهترین کیفیت تولید میشود و از بهترین آنها میتوان به پسته اشاره کرد که به آن  طلای سبز نیز می گویند. پسته های کرمان، دامغان و سبزوار  در بین گردشگران خارجی و داخلی شهرت فراوانی دارد.یکی  دیگر از معروف ترین سوغاتی های ایران زعفران یا همان طلای سرخ است. زعفران مشهد، بهترین زعفران دنیاست و به کشورهای زیادی هم صادر می شود. گل محمدی هم که بیشتر در کاشان کشت می شود، طرفداران خارجی خاص خودش را دارد.از دیگر ادویه های ایرانی میتوان سوماق، زرد چوبه، دارچین، فلفل سیاه و ... نام برد که در پخت غذاهای ایرانی بسیار پر کاربرد میباشد.

 

سنگ فیروزه ی ایرانی

 

در میان سنگ های تزئینی می توان از سنگی به نام فیروزه نام برد که تنها در برخی از نقاط خاص دنیا از جمله ایران یافت می شود. رنگ این سنگ همانطور که از اسمش پیداست فیروزه ای بوده و دارای طرح و رنگ های خاص و متفاوت است. سنگ فیروزه ی نیشابور یکی از پر طرفدارترین و مرغوب ترین فیروزه های دنیا است که از آن برای ساخت انواع زیورآلات یا ظروف تزئینی استفاده می شود. شما می توانید سنگ های فیروزه تراش نخورده را از مغازه های فروش سنگ فیروزه در شهر نیشابور یا مشهد خریداری کنید. سنگهای فیروزه که از قدیم الایام در ایران شناخته شده هستند خواص درمانی فراوانی نیز داشته و برای رفع اضطراب و دور شدن از افسردگی نیز توصیه میشوند از همین رو شما می توانید این سنگ با ارزش  را به عنوان سوغاتی تهیه نمایید.

 

خاتم کاری

 

یکی از معروف ترین صنایع دستی چوبی ایران خاتم کاری  است. هنرمندان خاتم کار، با ترکیب چوب، فلز و استخوان آثاری را خلق می کنند که چشمان هر بیننده ای را مات و مبهوت خود می کنند که برخی از این آثار معمولا شامل جعبه جواهرات، قاب عکس، تخته نرد و .. هستند که به زیبایی و با ظرافت خاصی تزئین شده اند. گردشگران خارجی معمولا خاتم کاری ایران را به عنوان سوغات و هدیه برای دوستان و خانواده خود خریداری می کنند.

 

 

 

سوغاتی های پر طرفدار ایرانی





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: